Jak rozwijać swoją samodyscyplinę aby odnieść sukces w biznesie?

0
192

Aby osiągać biznesowe sukcesy, potrzebujesz m.in. narzucić szczególną dyscyplinę swojej pracy.


Gdy pracujesz na etacie, masz szefa, który może zapytać o rezultaty twoich działań i na bieżąco je sprawdzać.

Jeśli jesteś freelancerem, najczęściej twoje dochody są twoimi rezultatami i najlepszym odzwierciedleniem tego, na co poświęcasz czas w swoim zawodzie.

Aby osiągnąć sukces w biznesie, gdy zabierasz się do pracy — po prostu pracuj! Mało tego. Pracuj nad tym, co jest najważniejsze w twoim biznesie i co przynosi ci największe korzyści.

Regularnie zadawaj sobie pytania:

  • „Czy zapłaciłabym komuś za pracę, którą wykonałam dziś?”,

  • „Czy to, co robię teraz, jest najlepszym, najbardziej efektywnym wykorzystaniem mojego czasu?”.

Gdyby ktoś miał za ciebie wykonać jutrzejszą pracę, pewnie potrafiłabyś przygotować listę 5, 10 lub więcej rzeczy, które mają zostać zrobione.

  • Czy robisz taką listę dla siebie?

  • Czy właśnie sobie odpuszczasz zadanie po zadaniu, stosując dobrze brzmiące wymówki?

Jedną z podstawowych umiejętności ludzi sukcesu jest samodyscyplina, czyli świadome i uważne wykonywanie swoich czynności zorientowane na realizację celu. Będzie wiele rozpraszaczy, które będą cię odciągały od tego zadania, które masz wykonać. Coś ci się nagle przypomni, co warto zrobić i pójdziesz to robić. „Nagle” zorientujesz się, że dokumenty trzeba posegregować, zdjecia zgrać, grafiki poprawić.

Jak masz pracować — to pracuj. Gdy skończysz jedno zadanie, wtedy zajmij się kolejnym.

Najlepiej pracuj z listą rzeczy do zrobienia!

Codziennie wieczorem sporządzaj listę rzeczy do zrobienia na dzień kolejny.

Możesz zamiast listy rzeczy sporządzać listę emocji, które chcesz odczuć jutro na koniec twojego dnia pracy.

Np.: Jutro wieczorem będę czuła dumę, satysfakcję i radość.

Jakie działania muszę podjąć w ciągu dnia, aby właśnie tak czuć się jutro wieczorem?

Co powinnam zrobić jutro od rana, aby wieczorem czuć dumę, satysfakcję i radość?

1……………………………………………………………………..
2……………………………………………………………………..
3……………………………………………………………………..
4……………………………………………………………………..
5……………………………………………………………………..
6……………………………………………………………………..
7……………………………………………………………………..
8……………………………………………………………………..
9……………………………………………………………………..
10……………………………………………………………………

Kolejno od rana realizuj swoje zapiski.

Bardzo, bardzo, bardzo ważne jest, abyś wyznaczała sobie ilość czasu, jaką ma zabrać ci wykonanie konkretnego zadania!

Jeśli napiszesz sobie w terminarzu:

  • przygotowanie oferty

  • zrobienie prezentacji

  • odpisanie na zaległe e-maile

to jeżeli nie wyznaczysz czasu, jaki ma ci to zająć, zajmie ci go za dużo! Znajdzie się coś, co cię rozproszy lub sama będziesz miał/a mniejszą koncentrację na zadaniu.  Jeśli zaznaczysz, że odpisanie na e-maile ma ci zająć 35 minut, to tyle ci właśnie zajmie.

Sprawy zawsze zajmują tyle czasu, ile na nie przeznaczasz! Sprawdź, jak to działa u ciebie.

Przestań pracować „z pamięci”.

Pamięć bywa zdradliwa i łatwo z niej wymazać sprawy do załatwienia, a lista jest bezwzględna i będzie cię prześladowała przez cały dzień. Jest więc duża szansa, że będziesz koncentrowała się na tym, co ważne.


Pamiętaj:
 dokończ jedno zadanie i dopiero wtedy rozpocznij kolejne!

Jeśli chcesz maksymalizować swoje działania, musisz rozwinąć swoją samodyscyplinę do perfekcji. (…)

Jeśli czytałaś/eś moją książkę Buduj swoje życie odpowiedzialnie i zuchwale i robiłaś/eś ćwiczenia coachingowe, to doskonale potrafisz wskazać swoich 7 kluczowych wartości.

Ludzie teoretycznie znają swoje wartości, jednak w praktyce poświęcają mało czasu na ich pielęgnowanie.

Natomiast to one powinny być podstawą naszego życia i organizacji terminarza.
Jeśli twoimi wartościami są np.

  • zdrowie,

  • rodzina,

  • konstruktywne związki,

to zastanów się, co możesz wprowadzić do swojego życia, aby jeszcze bardziej zadbać o zdrowie swoje i twojej rodziny. Może codzienne rodzinne 30‑minutowe spacery? To coś, co łączy troskę o zdrowie i pozwala wam być razem! Wiele osób, kiedy o tym słyszy, mówi mi, że nie ma czasu! Po czym okazuje się, że 30 minut na telewizję lub internet w domu zawsze się znajdzie.

Nie masz czasu czy po prostu ci się nie chce?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here